luni, 18 octombrie 2010

Cursul Introductiv de Acordare a Primului Ajutor pe Munte



Plănuiserăm de mult să începem un program de informare şi exersare al tehnicilor de prim ajutor. Inițial, cursul trebuia să se ţină în tabăra de pe valea Buda din vara aceasta, dar din cauza unei ploi torențiale care a stricat drumul forestier nu s-a mai putut. În cele din urmă, cursul a avut loc săptămâna aceasta la Colegiul Național Liceal I.C. Brătianu din Piteşti.

Ne aşteptam la un număr mic de participanţi, dar, spre surprinderea noastră, am găsit micuţa sală de clasă plină. Cornelia Aipu a fost cea care ne-a oferit o mână de ajutor, în încercarea de a ne face să înțelegem importanţa primului ajutor, pentru că doar aşa poți deveni suficient de motivat să reţii noţiunile minime generale şi să le repeţi. Cert e că nu putem şti niciodată când vom avea nevoie de cunoştinţele medicale, trebuie să fim mereu pregătiți.

A fost o provocare interesantă, am încercat să ne ajutăm de ce ne poate oferi o sală de clasă, nu am vrut să folosim nici măcar minimul unei truse medicale. Discuţia a început cu noţiunile generale, apoi cu urgenţele şi priorităţile medicale. A urmat oprirea unei hemoragii şi curăţarea corectă a unei plăgi sau a unei răni.

Ne-am amuzat exersând resuscitarea stopului cardio-respirator, am imobilizat fractura de tibie a lui Cosmin folosind atela neopren (care, da știu, trebuie să fie dintr-un material dur, dar nu am vrut să distrugem mobilierul sălii), iar la sfârşit am vorbit despre accidentele produse de căldura (insolaţie, arsuri solare) sau frig (șoc hipotermic, degerături, etc).

A fost doar prima ediție, ne dorim să fie cât mai multe pe viitor și de ce nu, cât mai bine organizate.

Photobucket
Photobucket Photobucket

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu